fredag 1 juli 2011

Servicegubbar


Okej,
vad ÄR det med servicegubbar,
alltså typ såna som jobbar för t.ex. Electrolux,
vad ÄR det som gör att de tror att solen roterar kring dem?

Vi har lite problem med vår nya frys,
förhoppningsvis enkelt fixat,
jag felanmälde igår och idag ringer han upp och, lite som en budfirma typ DHL eller ASG, deklarerar att han kommer att dyka upp hos oss mellan 13 och 15 idag för att kolla vad problemet är,
och förhoppningsvis åtgärda detsamma,
och det sades med en underton som utstrålade lite: "om ni inte kan vara hemma så får ni klara er utan hjälp eftersom jag inte kan någon annan tid eller dag"...
- typ...

Nu har jag ett hyffsat flexibelt schema så jag kommer att kunna vara på plats,
men hur gör andra som inte kan lämna jobbet i 2-3 timmar mitt på dagen för att vänta på hantverkare ?

Hoppas han kan lösa problemet bara och att det är ett fabriksfel/garantifel,
annars blir jag sur på riktigt...
*suck*

Uppdatering:
Till hans fördel var han trevligt när han väl dök upp OCH han fixade problemet !
*yay !*

Inga kommentarer: