måndag 4 juli 2011

Inte helt nöjd med Ballingslöv, eller Franke, - inte alls faktiskt...

Vi har ju som bekant köpt ett nytt kök av Ballingslöv,
för en mindre förmögenhet,
tror fortfarande att jag kunde köpt en mindre del av typ Danmark eller Norge för motsvarande summa,
iallafall,
renoveringen påbörjades den 31 maj,
då revs det gamla köket ut,
sen gick det ett par veckor och det nya köket levererades den 20 juni,
med följer en toppenmontör som jobbar häcken av sig och får allt som levererats på plats på drygt 4 dagar,

Här presenterar sig nu mitt problem:
eftersom det inte levererades någon fläkt från Franke utan bara fläktglaset så står jag fortfarande utan ett användbart kök
- 11 dagar efter utlovat slutdatum,
jag tvingas alltså fortfarande stå ute på balkongen i 10-gradig snålblåst och koka makaroner på ett trinettkök (två rostiga plattor från 70-talet)
Detta är inte acceptabelt med tanke på vad jag betalat,
tycker jag...
På tisdag (imorgon) har den administrativa personalen i Spenaten lite löst utlovat leverans av fläkten,
men fortfarande har leveransfirman inte hört av sig,
så jag är skeptisk...

Undrar vad jag får som kompensation för de här 11 dagarna?
Ska jag gissa blir det: inget...

2 kommentarer:

Anonym sa...

När vi byggde nytt hus 2004 så blev vår fläkt felbeställd, detta ledde till att besiktningsmannen inte ville godkänna vårt hus... men med flyttbil med allt vi ägde på g in några timmar senare så lyckades vi övertala honom att vi kunde leva utan den. Det fick vi göra i 10 veckor... och korsdrag när man lagar mat mitt i vintern blir... kallt!
Står på dig! Detta ska de inte komma undan gratis med ;-)

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Grrrr!!!
Sånt blir man galen av! Klart att du ska ha kompensation. Det är bara att ligga på till leverantören och kräva. Det står i konsumentlagen. Rätt ska vara rätt, liksom... Och jisses amalia, vad nice med ett nytt kök!!

Kram Madde :D