onsdag 6 juli 2011

Det doftar...

Det blev 3,8 km nu på kvällen med en sprudlande glad hund,
och flera gånger gick jag förbi trädgårdar där det växte en fläderbuske eller två.

Guu' vad jag gillar doften av fläder,
den är så lätt och frisk men ändå full av mustig doft...
(beklagar den extremt dåliga beskrivningen, men det var ordet ovan eller ordet "kropp"/engelska:"body" som man använder för vin, och då kändes det jag valde aningens bättre - lite som pest eller kolera - typ...)

- och så påminner den om mamma och all flädersaft hon gjorde i källaren om sommaren,
hon hade det bästa receptet,
och gjorde den bästa flädersaften jag någonsin smakat,
inte för söt eller "citronig",
tyvärr har jag aldrig lyckats återskapa den,
trots att jag följt hennes recept,
och i skrivande stund vet jag tyvärr inte var receptet är,
annars hade jag nästan tagit en sväng till och plockat en korg full för att prova igen...

1 kommentar:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

ÄLSKAR flädersaft! Hade jag bara fått fatt på lite blommor (tror brorsan har när jag tänker efter..)
Jag har ett enkelt recept om du vill ha! Hör av dig isf!
Och vad flitig du är med motionen, you go, girl!

Kram Madde :D