måndag 30 maj 2011

Resten av dagen

Resten av dagen har gått i ett komatillstånd eftersom jag var uppe ur sängen igen redan kl. 06:45,
detta eftersom mannen behövde lämna in bilen på verkstaden vid 7-tiden och jag måste lämna både barn på skola och barn på förskola,
till råga på allt var det idrottsdag för både Storebror och Storasyster vilket innebar - utöver vanliga kläder - även gympakläder, vattenflaska och liten matsäck,
allt via cykel och sen vidare på cykel med cykelkärra full med Lillebror och Lillasyster,
det var ju inte igår jag motionerade så snabbt och intensivt och lååååångt,
så med sömnbristen ovanpå allt kom jag hem och kände mig som en lungsjuk 90-åring med astma,
typ,
då var det dags att gnälla på rörkillarna eftersom de tappade (och totalförstörde) en av lådorna under handfaten OCH satte upp ena duschväggen fel,
tittade man på golvet var det uppenbart var den skulle sitta eftersom det i duschen var mindre plattor och utanför duschen var större plattor,
ändå sätter de den snett över skarven mellan dessa två områden (!)
- jösses...
Vid lunch väntar jag fortfarande på att rivkillarna/snickarna ska komma,
det börjar kännas mer än lovligt jobbigt att jag var uppe till 04:00 för att fixa allt,
dock dyker de upp strax därefter,
deras bil har gått sönder drygt en mil från Spenaten och de har fått lift med snickarna som är vår mellankontakt,
- needless to say blir inget gjort idag,
men ett löfte om arbetsstart vid 07:30 i morgon ges iallafall,
nu har mannen och jag varit lite rastlösa (läs: irriterade eftersom inget gjorts under dagen och de bara har 2 dagar till att fixa riv/golv/tak/väggar mm den här veckan så har vi "kvällsjobbat" en stund)
Resultat:

Hoppsan -var tog köket vägen...?!?
- nu är jag mer än lovligt trött,
känner mig lite som en haj,
måste röra på mig annars somnar jag,
innan barnen...

2 kommentarer:

Blåklinten sa...

Men oj, vad du håller igång.
Ta du och gå och lägg dig tidigt ikväll.
Man kan visserligen inte sova ikapp förlorad sömn, men det är jäkligt gött o få gå och lägga sig.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Shit, vilket jobb!
Gläder mig att se slutresultatet... Vilket du säkert också gör!

Kram!
M