onsdag 22 januari 2014

en annan surdeg...

Passade på idag,
när jag ändå är hemma och "friskar på mig",
öh... tillfrisknar kanske det heter på riktig svenska... ja ja...
i alla fall,
jag fick för nåt år sen ett erbjudande om att kolla upp diverse värden,
blodvärden, kolesterol mm.
som jag nappade på,
har aldrig gjort någon sån mätning tidigare,
sagt och gjort,
allt såg ok ut - men det sammanslagna värdet för kolesterolet var lite högt,
var och en för sig låg jag under gränsvärdet men som sagt,
sammanslaget var det marginellt över,
så jag skulle återkomma efter ett halvår för en uppföljning,
och jag tänkte att nu när det gått 5 halvår så kanske det var dags...?

Så idag har jag lämnat blod och väntar nu på att de återkommer med (förbättrade?) resultat,
det måste vara bättre,
så mycket som jag tränat under dessa 5 halvår så måste värdena ha blivit bättre,
spännande att se i alla fall...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande å se om träning gett effekt. Berätta sen!

Helena m. 4 sa...

Tyvärr har jag ju inte kunnat träna såmycket som jag velat sen i somras, men förhoppningsvis har den tidigare träningen givit mer bestående resultat...
Vi får se... annars får jag väl bara träna mer...
:-D

Helena m. 4 sa...

Tyvärr har jag ju inte kunnat träna såmycket som jag velat sen i somras, men förhoppningsvis har den tidigare träningen givit mer bestående resultat...
Vi får se... annars får jag väl bara träna mer...
:-D