måndag 13 januari 2014

Återöppnade ögon...

Nytt år är det,
ett år som inte får bli lika tramsigt och jobbigt som förra året med sjukdom och olyckor,
det får bara inte,
så de så,
och jag måste ta mig i nackskinnet också,
för uj så lätt det är att slappna av,
lata till sig,
inte hitta tid,
eller ork,
eller lust,
men vågen talar sitt tydliga språk,
bara man ställer sig på den,
vilket jag undvikit ett tag,
ett alltför långt tag,
känner på byxorna att det inte är helt bra,
jo då,
de passar,
men de passar inte bra,
och de byxor jag hade förra året vid den här tidpunkten - de passar inte,
inte alls,
så nu blir det nya tag,
en månad tills jag ska träffa ett glatt gäng för planering igen,
tills dess ska det ha skett förändring...

Jag har tagit bilder idag,
men de håller jag för mig själv tills dess,
lägger fokus på kost nu,
jag är så snuvig och har lock för öronen och mår allmänt klent,
har gjort så sedan mitten av förra veckan,
så träna är det inte tal om...
aagghh...
varför är man alltid som mest träningssugen när man inte kan/får ?
Det som är skönt med den här tiden är att det verkligen kryllar av goda tips och råd och recept på bloggar överallt,
så nu jäklar...
// mvh Hon-som-sitter-med-hantlarna-framför-TV:n-och-är-sjuk

Inga kommentarer: