söndag 27 oktober 2013

men det väger väl ut varandra... eller hur...?

Drog ut min högst motvilliga kropp genom dörren idag,
fast den redan planerat att lägga sig ner i sängen med en bok,
kände innerst inne att jag borde röra på mig,
men det låg väldig vääääldigt långt in,
men ut kom jag,
men gud så trist det är att gå,
det tar ju sån tid,
så jag började växla med att springa lite,
fast jag egentligen har träningsförbud i 2 veckor till,
men ville känna på lite,
och det kändes bra,
flåsigt, patetiskt och rödflammigt,
flämtande, flaxande och halvsegt,
men jag sprang i alla fall,
totalt 6,8 km
omväxlande gång och lufsande,
snittade 8 km/timmen (jämfört med de 6 km/timmen jag klarade i somras)
men ca 54 minuter senare var jag hemma igen,
nöjd...
nu ska jag bara få detta att bli en vana igen,
hur det nu ska gå i detta mörker som lagt sig över Spenaten vid 17-tiden när jag vanligtvis kommer hem...?

Ja ja,
när allt detta var avklarat blev det äppelpaj,
så det gick väl på ett ut i slutet antar jag,
nä förresten,
de 515 kcal motionsrundan förbrände kan jag omöjligt satt i mig under eftermiddagen i köket...

3 kommentarer:

Sus sa...

Träningsförbud? Har jag missat något..?

Helena m. 4 sa...

njä,
jag har mörkat det...
men snart ska det vara full fart igen,
fast det är ju så förbaskat mörkt nu vintertid i Spenaten...

Helena m. 4 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.