tisdag 5 november 2013

Määh duuuh.... som man kan säga... typ...

Var med Lillasyster hos doktorn igår,
hon har klagat på ont i halsen ett tag,
och hon är inte typen som klagar - alls - så när det sker ska man ta det på allvar,
och mycket riktigt,
taahdaah: halsfluss !
Tack o lov är lilla damen nu så stor att hon kan svälja piller istället för den där vidriga flytande Kåvepeninen som alla barnföräldrar hatar eftersom alla barn vill kräkas efter att de tagit den...
Så nu tar hon två stycken yttepyttesmå piller morgon och kväll,
utan problem,
Doktorn tyckte väl att om någon annan i familjen hade ont i halsen skulle vi kolla upp det också,
men på hälsocentralen brukar de vara så inbokade och inte villiga att fixa och trixa på stört,
så jag bad dem inte om att kolla mig redan igår utan det blir en trip dit idag istället,

Och nu till det rubriken syftar på,
när jag skulle boka tid idag så sa jag att jag varit nere med Lillasyster igår och hon hade testat positiv och att jag därför skulle vilja komma och få nån att kolla min hals och göra ett likadant test,
då får jag frågan: "men har du problem då?"

Öh,
va'?
Hallå?
skulle jag ringa annars?
det är ju inte direkt något man gör för skojs skull, betala 150 spänn och sitta en halvtimme hos doktorn,

Ja ja,
jag tyckte i alla fall att det var en lite knäpp fråga,
ska försöka kurera mig med pepparkakor sålänge,
och kanske lite te,
medan jag tittar på regnet som faller ute...
Hej November i kubik !


2 kommentarer:

Gafflan sa...

Vad var det för konstig fråga?
Man kan bära halsflussbaskelusker utan att bli sjuk men däremot smitta ner andra. Min ena chefs barn fick upprepad halsfluss utan att någon förstod varför. Det visade sig att mamman (efter halsprov) i familjen behövde äta en stor penicillinkur mot halsfluss!
Krya på er!

Anonym sa...

Knäpp fråga! Jo, du förstår jag känner mig helt friskt men tänkte kolla i fall att liksom?! HALLÅ!! Har vi inte bättre saker för oss eller? Idioter!