tisdag 5 november 2013

Prima hals - eller "ur askan in i elden"... som man kan säga - typ...

Nä'rå
inget fel i min hals,
men lyckades snacka till mig en remiss för ultraljud av en svullnad jag har på framsidan av halsen, typ vid sköldkörteln,
men jag har tagit alla prover och allt ser ok ut så jag behöver ingen medicinering - det vet jag,
men nu ville läkaren kolla om det var nåt man som han uttryckte det "enkelt kunde punktera"...
*gaahh*

Dock har jag fått hem en Lillebror med ond hals,
så jag har redan ringt Hälsocentralen igen,
och räknar kallt med att kunna sladda förbi för ytterligare ett halsprov i eftermiddag...
Här ska banne mig inte odlas några streptokocker i onödan,
inte när det finns fiffiga piller att ta,

För övrigt undrar jag vad som får vuxna människor att vilja köra omkring med hela bakrutan full av gossedjur,
alltså vuxna utan barn i bilen,
vuxna i "fel" ålder för att ha småbarn,
typ prydnadskatter,
que...?
Har sett 2 såna bilar i Spenaten de senaste dagarna...
[Här skulle det varit en bild, men tanten svängde innan jag hann hala upp mobilen]


2 kommentarer:

Hökis sa...

Det där med läkare och ev. sjukstuga låter inget vidare.
Jag funderade också över det där med gosedjur i baksätet/bakrutan. Varför?
Skönt att du tog upp det ;)

Nica sa...

Uschabuscha, halsfluss är inte att leka med. Tror jag hade det minst två gånger om året när jag vår tonåring. Nu har jag inte haft det på säkert 15 år. Håller tummar för att det inte är nån mer liten gosing som har det eländet.