lördag 12 oktober 2013

Hur gick det här till...?

Okej,
det har tydligen blivit helg igen,
vilket jag upptäckte eftersom jag INTE behövde gå upp 05:35 i morse,
men tyvärr vaknade vid 7 i alla fall eftersom Lillasyster tyckte det var en toppentid att gå upp då,
"verkligen inte !"  tänkte hela min kropp,
men vad har man för val...?

Andra intressanta saker är att Storebror nu har storlek 39 (!) i skor,
han är 10,5 år...
ja, jag har storlek 40... (shit)
vilket innebär att han kan ha alla mina converse som jag växte ur efter mitt 4:e barn,
jo serrni,
mina fötter bestämde sig att gå från 39 till 40 vid 36 års ålder,
yay - not...

i alla fall,
min 10-åring har storlek 39, och är 160 cm lång,
om 5 cm växer han om sin moster,
ha ha ha - typ när han fyller 11 alltså,
- tur att jag har hela 10 centimeter kvar innan jag blir tvungen att investera in en smidig bärbar pall för att kunna kliva upp och vara auktoritär fortfarande...

Go' lördag på er !
Nu ska jag övertala mina fötter att gå 8600 meter med mig...

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Min äldsta dotter har - tyvärr - delat skor med mig i tre år...?
Den här kroppen ska gräva idag, ute i underbart väder :-9 Ha en fin dag!

Agneta sa...

Bilden. Montage hoppas jag!? Hahahaha!
Ha en bra dag!

Helena m. 4 sa...

Agneta - ha ha - dessvärre inte...
Fräsigt-Ellen hittade den i en tidning häromdagen och delade glatt med sig till omvärlden - och jag vill ju inte vara sämre... delad glädje är ju dubbelt illamående
(i det här fallet)
:-D

Helena m. 4 sa...

Fru V - jag lider med dig... jättemycket...