fredag 25 oktober 2013

men va' ...?

Hallå...?
Vart tog den här veckan vägen,
känner inte att jag hinner med just nu,
alls,
men tomten är vinterbonad,
typ...
har visst nån'slags studsmatta kvar att demontera,
grattis mannen - det blir nog ditt jobb...
annars var det VAB 2,5 dagar den här veckan,
med en hyffsat pigg Lillebror,
återträffsplanering på distans med en grupp barndomskompisar från grundskolan,
det ska bli så sjukt kul att se dem igen,
vi ska träffas för en "för-planering" om ett par veckor,
mat och dryck och massor av prat antar jag,
eftersom de flesta av oss inte setts på allt mellan 5-15 år, minst...
och tanken är att denna förplanering ska utmynna i en grym återträff under senvåren/försommaren nästa år för diverse årgångar från grundskolan vi alla gick i under 70-talet,
eftersom vi bodde på en "liten ort", en ö faktiskt om man ska vara petig (fast med broförbindelse) och det inte var mer än 900 personer som bodde på hela ön under det att jag växte upp så känner alla nästan alla oavsett ålder,
så vi räknar kallt med ett högt deltagande...
Det ska bli så kul,
både att planera och sen genomföra framöver...!
Nu ska jag smälta den massiva mängd hämtmat (thai såklart) som blev middag idag,
Go' fredag på er !

Just det...
hade inte sååååå mycket att göra idag,
och min kollega var ledig,
samma kollega som jag förärade en A3-utskrift av den zebrarandiga Fadde-bilden,
den har ni sett va'?

I alla fall,
eftersom min kollega S lyckades "hacka" projektdatabasen på jobbet,
som enligt IT-avdelningen ska vara omöjligt att lyckas med,
och fick sitt projekt att ligga som startsida för alla i hela koncernen häromdagen,
då tycket jag att hon skulle belönas,
så igår sydde jag ihop ett nytt stolsöverdrag till hennes kontorsstol som jag idag klädde om stolen med, och tråcklade fast så det inte går att plocka av,
lite så att den skulle matcha Faddebilden...
tyvärr räckte tyget inte till mer än nackkudden och ryggen,
får leta rätt på nåt att klä in sitsen med nu i helgen tror jag,

- för det kan bli lite roligt på måndag känns det som...

2 kommentarer:

Ting sa...

Jäklarns vad snyggt!
Ett sånt överdrag ska jag ha till min stol när jag får anställning! :)

Helena m. 4 sa...

Tack Ting, lovar att hjälpa till om du hittar nåt tyg som funkar...