fredag 18 oktober 2013

Kunde inte sluta skratta...

...alltså
de på mitt "nya" jobb (sen i juli) är inte riktigt lika galna som de på tidigare stället,
men helt klart har de sina tok-stunder,
det finns alltid nån som har nåt att berätta vid fikat,
och oftast nåt knas som nån gjort eller hört eller blivit "utsatt" för,
på jobbet eller privat,
det som hände för 10 år sen eller i helgen,
de driver med sig själva och andra,
så det skrattas en del vid 9 och vid 14,

Men idag bröt jag ihop helt av skratt i bilen på väg hem,
vi satt och lyssnade på radion och givetvis skvalar det ut reklam med jämna mellanrum,
och idag kom en reklamslinga för ett lokalt spa,
och de erbjöd behandlingar om man hade "hade oönskad hårväxt",
problemet med reklamen är bara att personen som pratar är lite av en lokal kändisfru,
men hon låter allt annat än avslappnad när hon beskriver behandlingarna och hälsar välkomna till Spenatens Spa,
givetvis heter det inte så, men ni fattar...
Detta påpekar jag då för min bilpoolare
(vi samåker ett par gånger i veckan för att spara lite bensinstålars)
jag säger nåt i stil med att "hon låter alltid som hon har en pinne i röven",
varvid han finner sig blixtsnabbt och kontrar med att "hon kanske har oönskad hårväxt i röven",
alltså,
jag säger bara... det skrattanfallet jag fick var inte hälsosamt att få bakom en ratt i 90 km/h,
sen hjälpte det garanterat inte till att jag sovit ganska precis 5 timmar i natt,
för jag inser ju nu att jag kommer att tänka på detta varenda gång jag möter henne här i hooden,
för givetvis bor hon på gatan bredvid oss...

Annars har vi mest roat oss med att baka ikväll...


Inga kommentarer: