tisdag 7 augusti 2012

Så sjukt jäkla nöjd...!

Så där,
klart !
- jag är så sjukt jäkla nöjd att jag bara går och ler från öra till öra...

Troligtvis blir det ett antiklimax för en del av er,
och en del kommer nog att sucka,
men vet ni vad ?
jag bryr mig faktiskt inte just nu,
även om jag hoppas att de flesta av er glädjs åt min glädje,
för det är ju min blogg & mitt liv,
och jag är så jäkla nöjd...!

En gång för 17 år sen gick jag med hjärtat i halsgropen till Doc Forest Tatoo söder om Stockholm med en liten svart/vit bild i min hand,
en lagom liten "tjejtatuering" blev det den gången,
men sedan dess har jag vuxit upp till en annan person än jag var då,
men bilden har ju liksom fortsatt att hänga med bak på axeln,
såklart,
mest synlig för andra,
för mig har den varit "out of sight, out of mind" tills någon påpekar den,
speciellt nya personer som man inte helt känner,
och då ska man förklara att "ja, jo, den sitter där, men nja... den var ju fin för länge sedan - typ"...

Men nu har jag äntligen gjort slag i saken,
mycket tack vare en ny arbetskollega som dels tipsat om ett bra ställe här i Spenaten att gå till och få den "åtgärdad",
- samtidigt som han retats med min "fängelsetatuering"
(pga. enkelheten och suddigheten och ja, den allmänna bristen på liv i bilden) 

Nåväl,
ni som inte gillar den är sortens saker har förhoppningsvis slutat läsa för en stund sen,
och ni som är kvar är kanske intresserade av att se vad jag är så himla nöjd med...?

Nu är den bara ett par timmar gammal,
svullen och färgerna kommer inte riktigt till sin rätt än,
och det är svårt att fota bak på sin egen axel,
(jag är ensam hemma ett par dagar just nu så jag har ingen hjälp...) 
men ni kan få ett smakprov:
före och efter

17 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Förstår att du är nöjd.
Jättefin!!!!!

Chrissan sa...

Snygg! Har ju två stjärnor på vänster skuldra med barnens namn i och vill ha stjärnor även på höger. :)

Anonym sa...

Jättesnygg!
Väl värt att vänta på att få se :-)
// Elisabeth

Helena m. 4 sa...

Tack, :-)
(fortfarande lika glad...)

Anonym sa...

Åh va fint! Jag vill men vågar inte!

Sus sa...

En klar förbättring =)!

Helena m. 4 sa...

*ler ännu mer*

Monkan sa...

Riktigt fin !!!!
Monika

Singelmamman sa...

Jättefint. Och jag förstår att du gjorde slag i saken. Men VAD var det tänkt att den första skulle föreställa/symbolisera?

Helena m. 4 sa...

Singelmamman... uj uj uj... jaaa du...
*svävar på målet...*
- vi tar det över FB tycker jag, orkar inte riktigt fläka ut mitt 18-åriga jag här på bloggen
;-)

Unknown sa...

Wow, vilken snygg!!

Anna sa...

Det var väl det jag tänkte!! Jättefin!! Nu ligger jag i vrål-lä!!

Helena m. 4 sa...

:-D
Visst blev det bra...?
Kom igen nu Anna, öka! ;-)

Klankis sa...

Oj, snyggt!! När jag började läsa trodde jag att du hade tänkt ta bort den helt. Jag håller ju på med det, och har gjort det i 5 år tror jag det är...

Helena m. 4 sa...

humh...
Klankis - det låter som det skulle varit enklare, billigare och mindre smärtsamt att täcka över den...
(fast det kanske inte gick)

Ting sa...

Jättefint!

Helena m. 4 sa...

Tack Ting !