tisdag 2 augusti 2011

Hur mycket väger ett år?

För ett år sen fick jag nog,
nog av att känna mig obekväm i mina kläder,
nog av att aldrig hitta något nytt snyggt att ha på mig,
nog av att få ont i benen när jag sprang,
nog av att väga lite för mycket kort och gott !

Det senaste året har jag sakta men säkert gett mig attans på att jag ska få bort "överfödet" och hitta mig själv igen,
innan jag blev gravid i 4 täta omgångar har jag alltid varit, ja inte smal, men "normalviktigt slank",
not so much lately...

Nu har det alltså gått ett år,
- hur mycket som försvunnit?
kanske inte så mycket som jag skulle önskat,
jag menar,
det har ju ändå gått ett helt år,
365 dagar,
men för all del,
jag är nöjd med att det finns 14,3 kilo mindre av mig,
och mest nöjd är jag med att jag har gjort det,
alldeles själv,
och med att jag upptäckte att det inte var omöjligt - alls...
för det finns så mycket mer Helena igen,
så mycket mer av mig,

De här shortsen satt tight förra sommaren,
(och det är sidan av mitt lår som skymtar långt därnere),
nu får jag utan problem ner dem över höfterna utan att knäppa upp dem...

10 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Fy fan vad bra jobbat! Själv vägde jag så här:
1 januari 2011 76,2
9 januari 2011 75,4
16 juni 70,8
Men nu är jag uppe i 74,2.
Så kan det också gå!

Helena m. 4 sa...

Men 2 kilo är inte fy skam det heller!
- och du, det verkar som allt kan skyllas på Åland ;-), det är bara temporära (vätske-)kilon, på det igen bara...
Hejja hejja !

Blåklinten sa...

Oj, vad bra kämpat. Jag blir så imponerad och sporrad. Nu jäklar...

Malde sa...

Bra jobbat! Var stolt över detta resultat!

Själv går jag åt andra hållet sedan i höstas. Hoppas att snart orka ta tag i detta igen, men det blir när det blir.

Helena m. 4 sa...

Malde - du har överlevt ett inferno sedan i höstas, din tid för detta kommer, man måste orka, men det vet du redan.

Chrissan sa...

Skitbra ju!

Ellen sa...

The way to go girl!!! /Ellen

Malde sa...

Tack! Tiden kommer när den kommer.

Allt annat bleknar i jämförelse, och det är bara att ta sig igenom, det går ju inte att hoppa över.

Ting sa...

GRymt bra jobbat!

Sus sa...

Men det är ju hur bra som helst!