måndag 22 augusti 2011

Hur långt är det mellan förvirring och klarhet?

Okej,
Som de flesta av er vet så brann vår bil för lite drygt 1 vecka sedan,
tack o lov begränsat till motorutrymmet,
men ändå liksom,
aagghhh...

Efter att ha pratat med försäkringsbolaget fick vi den snabbt bogserad till verkstaden där den nu har stått under veckan som gått,
vi har ringt och gett dem försäkringsärendenumret,
och även ringt för att vi är allmänt intresserade av att veta status på bilen,
typ om den går att reparera eller inte,
hittills har de inte haft tid att lyfta på huven och ta en titt,
det är tydligen många trasiga bilar i Spenaten just nu...

Idag ringde i alla fall mannen för att veta om vi ska förlänga hyrbilen en vecka till eller bara ett par dagar,
tyvärr fick han samma besked igen,
att ingen haft tid att titta under huven på den ännu,
okej,
det är väl okej att få det beskedet - igen - även om jag hellre sett att något vetat något mer,
men det intressanta uppstår när jag ca. 5 minuter senare får ett SMS från verkstaden där en av deras mekaniker hälsar mig välkommen ner att hämta min bil eftersom den är klar...

Njaaaaa,
tillåt mig vara liiiiiite skeptisk - faktiskt...
Speciellt eftersom när mannen 2 minuter senare ringer ner för att (bara liiiite ironiskt) bekräfta att han kommer ner och hämtar bilen nu får till svar att det inte finns någon som vet något om vår bil där för tillfället...

Ja ja,
jo,
men jag gillar visserligen vår hyrbil,
men skulle även gilla att snacka med någon som har koll,
- hallå liksom ?!?

3 kommentarer:

Ting sa...

Men hallå, vad är det för nötter?

Ellen sa...

Ska det vara så svårt, Helena? Det är väl bara att hämta bilen... Om inte annat kanske hyrbilen kan bogsera runt bilensommaninteveromdenärklar?

;)
Kram

Fru Gårman sa...

Jag skulle inte lämna min bil där frivilligt... inte efter det där i alla fall! Man kanske får med sig fel bil hem, som är ännu trasigare?