fredag 22 april 2011

När man vet att det tar slut

Känner mig lite "ledsen i ögat" då jag precis fått reda på att en nära bekant i USA kommer att gå bort inom de närmaste dagarna,
hon är äldre och har en trött kropp som börjat ge upp,
gallblåsa med gallstenar, njurar och tjocktarm med divertikulit
bland annat
men det jobbigaste av allt är att hon förövrigt är en mycket klar och alert dam,
en 95-åring som med jämna mellanrum skickar mig e-mail från sin egen dator,
ingen förvirring eller alzheimers i den lilla hjärnan inte,
vilket gör att hon såklart är medveten om att livet tar slut om ett par dagar,
för mig låter detta som en mardröm utan dess like,
men jag har fått höra att hon är "at peace with this",
- men det gör mig inte mindre ledsen...
Miss you already, Dottie...

Inga kommentarer: