måndag 4 april 2011

Lika kul som en tecknad serie

Såg precis det roligaste jag sett på länge,
var ute en sväng med Ella och vi passerade en firmabil,
inuti bilen studsade en vilt skällande liten hund mot framrutan med framtassarna instrumentbrädan,
han hoppade vildare och vildare i sin ambition att jaga bort oss från vägen med sitt bjäbbande,
och plötsligt,
pang,
hoppar han så högt att han drar huvudet i framrutan och försvinner,
eftersom han trillar baklänges ner på golvet i bilen då han tappar fotfästet (tassfästet?)

Den var snabbt uppe igen och bjäbbade vidare, men jag behöver väl inte säga att jag skrattade högt där jag gick längs med gatan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men guu så hemskt... Tänk om hunden skadade sig i fallet.

Helena m. 4 sa...

Ser nu att jag missat att skriva att den snabbt var uppe igen, så det var ingen fara med den...