tisdag 12 april 2011

Gammal ? Jag ? Va ?

Tror minsann jag blev förolämpad av sjukvården häromdagen,
eller inte hela sjukvården,
utan mer EN person,
vi kan kalla henne "Ulla"
(eller vad tycker du Flygis?)

Jag ringde för att boka tid för cellprov,
(nu blev ni allt avis va'? - not !)
och ställde ett par frågor ang. viss oregelbundenhet som uppstått,
och damen ifråga kläcker ur sig:
"Jo, serrdö, det kan ju vara så, vid viss ålder kan kroppen ju börja förändra sig"

Va ?!?
Ööhh...
Men...?
Hallå...

Vänta lite nu va',
jag har ju inte ens fått någon tid bokad för den där "tuttklämmarmaskinen" som vissa andra har...
*humpf*
(förolämpad fnys)

6 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Det var det jävligaste!
;D
Kram!

Lysande ögonblick! sa...

Meeeh. Det var det värsta.

Anonym sa...

Men hallå betyder det att jag är gammal för min mens är juh oregelbunden om något!?!?!?!?!

Sus sa...

En dag ska jag blogga om då de satt in spiralen på mig.

Anonym sa...

Hej Spenaten!
Jag vet inte hur gammal du är, men jag undrar faktiskt vid vilken ålder det är som kroppen inte förändrar sig!? Först växer man och utvecklas och sedan redan vid 25 års ålder börjar kroppens åldras och slutar aldrig. Så man kan alltid alltid ta till det där med att kroppen ändrar sig! :)

Helena m. 4 sa...

@ fru Hansson
Ja, jo jag vet, men det kändes som hon i förtäckta ord försökte säga att det kanske var lite tidiga klimakterievibbar, vilket jag INTE var så nöjd med att höra - eftersom jag "bara" närmar mig 40-års ångesten med överljudshastighet...