fredag 30 juli 2010

Räddaren Rickard

*ring ring*

I morse ringde telefonen redan 8:14
Detta kanske inte är så ovanligt för en del av er, men här sker det ytterst sällan. Och det är faktiskt fortfarande semester...

Tack o lov hade jag blivit väckt hela 2 minuter tidigare av min ena sjusovare till son som ville ha yoghurt och hjälp med att starta TV:n, så ni kan ju bara tänka er hur pigg jag lät...

-"Hej, det är Rickard* från "vi-dödar-getingar-och-andra-småkryp"-firman! " (*givetvis hette han något heeelt annat)
-"Jag tänkte höra om det är ok att jag kommer förbi nu och besprutar era getingbon"
Sömndrucken skrovlande kvinna (jag alltså): "Visst, det går bra, när hade du tänkt komma?"
Rickard: "Ja, jag bor väl drygt 500 meter från er, så om ett par minuter..."

Toppen,
Verkligen toppen
In och väcka en sovande make, för inte fasen tänker jag stå utomhus med arga getingar farande runt huvudet.

...fast ack så efterlängtat.

Han hittade 3 stora bon som nu går mot en säker död samtidigt som vi får trädgården tillbaka.
Länge leve Rickard-Räddaren !

Inga kommentarer: