söndag 18 juli 2010

Jag mötte Lassi på semestern

Ja, det var ju såklart inte Lassi - även om hon hade mycket och väldigt långt hår, utan självaste Charlotte Perelli.

Jag och sjuåringen smet från familjen ikväll för att spela minigolf på anläggningen där vi bor. Vi fick värdecheckar när vi checkade in som gäller som betalning för olika aktiviteter som bowling, minigolf mm.

Det var en kuperad innomhusbana som var tänkt att likna en riktig golfbana med "bunkrar", stenar och träd. Ganska svår för att vara byggd för familjespel, men iallafall... åter till "Lassi".

Jag är ganska värdelös på att känna igen känt folk, men eftersom hennes söner har hyffsat ovanliga namn så reagerade jag då jag för förtioelfte gången hörde "Alessio" på bred småländska på minigolfbanan bredvid våran. Och vid en närmre titt blev det uppenbart både gällande smink och den höga pannan...

Hon verkade trevlig och var sådär "kändissnygg på bild i tidning", även fast det bara var en vanlig söndagkväll på semestern,

- dock kan jag meddela att sk. haremsbyxor INTE är snyggt - inte ens på en schlagerstjärna...

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Men på MIG är haremsbyxor jäkligt skönt.