onsdag 13 februari 2013

Bytt är bytt...

Nedlåtande telefonister är det värsta jag vet,
speciellt när de jobbar på en hälsocentral,
givetvis är del av deras arbetsuppgift att sålla bland dem som verkligen inte behöver komma in,
de som har en lätt förkylning eller feber som kan klaras av med Alvedon och vila,
men när jag igår (tisdag!) ringer in och påtalar att jag för 1 månad sedan hade Streptokock A,
en riktigt elak liten rackare,
och att det känns exakt likadant nu,
att  jag har svårt att svälja pga. den stora svullna kaktusen som flyttat in i halsen på mig,
och jag därför skulle vilja komma in på ett halsprov,
jag behöver inte alls en läkartid om de har ont om sådana,
utan det kanske kan räknas som en uppföljning av tidigare besök,
då,
då uppskattar jag INTE att bli tillsagd att jag ska avvakta tills på fredag och se hur jag mår,
3 hela dagar,
nä tack,
då blir det nämligen så att jag ringer en annan central och byter,
och passar samtidigt på att skriva över hela familjen till den nya Hälsocentralen,
Så är min dag idag,
Hur har du det...?

Just det, status sjukstugan:
3 barn hemma, 1 barn i skolan

4 kommentarer:

Hökis sa...

Status i vår familj; alla hemma...
Magsjuka. Blä
Krya på dig!

Ann-Sofie sa...

Förutom det tråkiga blöta vädret så är det bara bra. Krya på er!

Fru Venus sa...

Surt för dem på hälsocentralen.
Alla hemma och jag på sjukhus i Helsinki.

Helena m. 4 sa...

Hökis: åh fy bubblan - jag tar feber och halsont över magsjuka vilken dag som helst...! Krya på er !
Ann-So: Njut, även om blött väder inte tillhör favoriterna hos mig direkt...
fru Venus: Är det röven igen...? ;-) Om så, hoppas jag att det blir bra!