måndag 9 juli 2012

Ny trotjänare ?

Jag har långt självlockigt hår,
åååhhh säger en del nu,
åååhhh stackare säger en del andra,
och jag har under åren lärt mig leva med håret och dess temprament,
dock kräver det visst arbete,
och man blir lycklig när man hittar produkter som underlättar vardagen,
men,
man blir precis lika olycklig när de produkterna försvinner från marknaden innan man lyckats hitta något som ger motsvarande effekt,
möt min trotjänare sedan ett par år:
dock försvunnen från den "reguljära" marknaden sedan något år,
inte destå mindre glad blev jag när jag för drygt 8 månader sedan hittade ett litet "lager" på den lokala Ö&B,
nu har dock detta lager mött sitt öde och tagit slut,
själv har jag levt i förnekelse om att denna dag skulle komma och - ja, ni gissade rätt, jag har inte hittat någon ersättare,
tills igår,

Eftersom jag vridit,
ja, jag vet - det är omöjligt med en sån förpackning, men ni fattar,
och klämt ut det absolut sista så var jag tvungen att hitta något nytt nu,
eftersom jag behövde tvätta håret innan denna arbetsvecka startade,
utan hårprodukt förvandlas jag nämligen till en fransk pudel vid våt väderlek,
vilket det är i Sverige och Spenaten just nu,
sagt och gjort,
slog en halvhjärtad lov kring schampoohyllorna på ICA Maxi och hittade denna:
Jag har provat den nu,
och den både luktar gott och känns bra vid applicering,

så håll nu tummarna för att den är bra också...

1 kommentar:

Anna sa...

Om inget annat så sägs ju pudlar vara särdeles intelligenta! ;)