måndag 2 juli 2012

feelgood

jag drömde om min avlidna svärfar i natt,
han satt vid ett bord med en massa vänner,
och var glad och hade det jättetrevligt,
det var lugnande på något sätt...

...och påminde mig om att jag efter mammas bortgång,
typ för 8 år sen,
hade en dröm där jag mötte henne igen,
och jag minns att jag vaknade med en varm behaglig feelgood känsla i hela kroppen,
en unik känsla jag inte kan påminna mig att jag har haft före eller efter det,

Nu ska jag ta mig i kragen
och försöka sparka liv i den här förslappade kroppen,
ses senare

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag drömde (om det nu var en dröm) om min bror på sängkanten tre nätter efter att han dött. Han satt där med sin vänliga blick och sa "Anne, det är okej!" och då var det okej. Jag kunde sova ordentligt första gången sen han dog efter det. :)

Malde sa...

Jag har dröm både om Stora Sonen och Mamma efter deras död. Kunde riktigt känna Sonens varma stora goa hand i min, och en stor varm kram fick jag också. Det gav en riktigt bra känsla trots all sorg.

Drömmen om Mamma var inte lika konkret, men gav samma varma känsla.

Det är skönt.

Kram