onsdag 4 juli 2012

Ööööh, en ratt å fyra hjul... typ...

Alltså,
är det bara jag som tycker att brevskrivaren verkar helt blåst?
"standard är väl ändå 95..." - öööh, nej!
- och att komma undan med bara 1500 kr,
seriöst,
de borde tacka sin lyckliga stjärna istället för att tönta vidare,
för 750 kr skull,
vet de vad den totala kostnaden brukar landa på vid sådana här "skador"?

Jag tycker att Ribbing är lite mesig i sitt svar,
men hon kanske håller sig inom sina egna etikettsregler 
som ni märker hade jag nog tagit i lite mer i mitt svar...

Här är länken om någon mer än Singelmamman inte kunde få klickandet att funka:
www.dn.se/blogg/etikettfragan/2012/07/04/biltrasselersattning/

6 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Haha jag håller med dig, undrar om han har tänkt på att för ynka (i detta sammanhang) 750kr så kan han mista goda vänner och herregud det var ett år sen... snacka om långsint :)

Singelmamman sa...

Jag kan inte se för länken säger Error.

Anonym sa...

Amen va?! Det är klart som korvspad att de ska betala hela summan och dessutom kan jag tycka att en flaska gott vin till de som lånar ut bilen åt dem som uppenbarligen fick problem med att ta sig till jobbet eftersom han klantat sig och en stor ursäkt vore på plats!

maria sa...

Herre Gud! Minst vad det kostade och lite till och lite skämsstrut på det!!
Vad är det för idioter där ute?
Skulle ägaren av bilen stå ansvarig för att lånaren inte tar reda på vad som gäller?!!

Oj vad upprörd jag blev !

Singelmamman sa...

Nu har jag också läst och skrattat åt det idiotiska. Mest fantastiskt är det att de skriver till en självutnämnd etikettpolis. Hahaha! Men självklart tar den som lånar bilen reda på vilken sorts bränsle den går på. Och ger även en flaska vin till de som lånat ut bilen.

Anonym sa...

....och så är det väl jävligt märkligt att man kör en bil i flera mil och inte märker att det är en diesel????? Det brukar märkas ganska tydligt.