måndag 20 juni 2011

Pumpa bensin


Ikväll har jag pumpat bensin,
nä,
inte handpumpat som man gjorde för att få vatten för länge sen,
men den lilla mack jag bestämde mig för att tanka från här i Spenaten ikväll fick fnatt,
tokfnatt,
jag brukar alltid klicka fast den där spärren som gör att den pumpar automatiskt så man slipper stå där och hålla i hela tiden utan kan gå och sätta sig i bilen under tiden,
och den började snällt med att pumpa upp 15 liter utan problem,
sen sa det klick,
eftersom jag behövde mer än 15 liter fick jag hoppa ut ur bilen och gå tillbaka till pumpen och trycka igång flödet igen,
då kom det hela 2 liter innan den "klickade av" igen,
*suck*
sen fick jag stå där och pumpa i bensin,
trycka igång,
kommer 2 liter,
trycka igång,
kommer 1 liter,
trycka igång,
kommer 1,6 liter...

- när jag fått 50 liter ruttnade jag på att stå där och gav upp,
jag menar,
det finns ju gränser för hur kul man kan ha det i Spenaten en måndagskväll vid 22:30...

Inga kommentarer: