lördag 4 juni 2011

Bokstavsallergi


Okej,
jag är ju som bekant lite allergisk mot felstavningar,
får väl skylla på att jag är uppväxt med en mamma som var grundskolelärare,
dock har jag stor förståelse för de med diagnoser som dyslexi mm.
det går ju liksom inte rå för att bokstäverna hoppar runt lite som de vill då,
men alla andra,
många unga t.ex.
verkar antingen inte bry sig eller orka lära sig i skolan idag,
för jag tvivlar på att grammatik/stavning har ändrats från när jag gick i skolan,
dock finns det även andra,
typ de som skriver infotexter till TV program,
jösses säger jag bara,
- samtidigt som jag lite försynt undrar om det är stora skorpor, champinjoner eller någon annan slags hybrid som anfaller i den här rullen...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... kanske de borde läsa igenom vad de skriver innan de publicerar ;-)

Malde sa...

Vad ska jag skylla på då? Växte upp med en Mamma som är sekreterare, och en rättskrivningsfascist till Pappa? Detta att de inte kan skilja på när man ska använda de eller dem är hemskt. Så även detta med särskrivningar och hopskrivningar...

Dyslexi har jag förståelse för, är gift med en dyslektiker :-)