tisdag 4 mars 2014

Tokbra Tisdag

Inledde med tandläkarbesök,
inte mycket tokbra över det såklart,
men noll hål - DET var tokbra,
och en nota på "bara" 450 kr var väl också helt ok,
Alla barn till skola och dagis i tid,
med rätt innehåll i väskorna,
hyffsat bra det med måste jag säga,
Proteinfrukost,
alltså, ibland är det bara såååå svårt att hitta nåt gott i kylen till frukost,
inget lockar
så det fick bli en köttbit med sås.
call me crazy,
men klockan var närmare 10 i allafall...
Gick till skolan igen och lämnade in papper om Lillasysters skolval,
very good på det,
Svängde förbi grannarna och pratade strunt i en timma på vägen hem,
väldigt mycket feel good på den,
alltför länge sedan vi setts,
Sen var det dags för dagens löprunda,
gick ut i samma tempo som jag brukar - tyckte jag i allafall,
men kände mig stum efter första kilometern,
kollade klockan när den surrade till och såg till min stora förvåning att den markerat 6:02 som kilometer tid,
och det var vad jag brukade springa på i somras innan "hell-hösten/vintern-utan-träning",
bra start alltså,
andra kilometern var lite tyngre och gick långsammare,
jag gick faktiskt ett par korta steg när jag inte orkade,
men på nåt konstigt sätt blev det ändå inte mer än 6:42,
sen har vi den backiga upp-och-ner 3:dje kilometern,
7:03 är ändå rätt skapligt med tanke på att jag även här gick ett par steg,
4:e kilometern var värst idag,
huvudet var inte med mig och jag kunde inte fokusera alls,
tänkte på allt möjligt trams så där la jag på ett par sekunder till,
men sista kilometern bet jag ihop och slutade på 6:59,
trots att jag inte hade en enda kraft kvar att spurta med...
Jag brukar vanligtvis ta i ALLT  vad jag bara har kvar de sista 200 meterna och komma upp i sprinttempo, men det fanns bara inte idag...
men totalt 33:55 på 5 kilometer är jag skitnöjd med !!

All in all en ganska tokbra tisdag i mars alltså...!

Inga kommentarer: