onsdag 4 september 2013

Jahapp, så hur plockar jag upp den här bollen då...?

...kanske skulle ge bloggen lite material igen,
typ...

Jag har alltså inte avlidit i sviterna av 5 km löpning,
trots min frånvaro här,
nej då,
lever i högsta grad,
om än lite vingklippt,
men det är en helt annan historia,

Har lyckats fylla år,
fick idag häcken ur och hämtade ett stort paket med vinterkläder (!) till barnen,
jag veeeet,
helt rubbat,
men det märket vi är helt sålda på släpper sina grejjer i slutet av augusti,
och ska man han en chans att få rätt storlek,
och en färg man gillar (läs: barnen vill ha)
så gäller det att hänga på låset,
så sagt och gjort,
har alltså redan nu spenderat en mindre förmögenhet på 4 utstyrslar till Kvartetten,
ska öppna i kväll och kolla,
men allt brukar vara toppen,

Vad mer då,
jo,
bilen är såld,
till en lycklig 8-barns familj (!) strax norr om Spenaten,
vi leasar numer en sprillans ny Audi A4 som gått sisådär 3000 km,
oh the luxury,
betalar en modest summa per månad där service och försäkring ingår,
passar oss som handen i handsken,
funderar på att leasa en bil till,
för att göra vardagen enkel avseende hämtning/lämning på dagis/skola då både jag och mannen pendlar,
har tittat på en annan som kommer med dragkrok, takräcke, vinterdäck och service inkluderad i månadskostnaden,
känns också som en vettig deal,
- så har vi dessa i 2-3 år och sen lämnas de tillbaka och vi kollar på nya bilar...
sämre kan man ju ha det...

Och för övrigt,
det slog mig häromdan i bilen att det finns vissa saker som aldrig går ur,
köpte en Lakrisalrulle,
och insåg att den bara MÅSTE öppnas i den svarta änden,
finns det någon annan där ute som också lever efter den regeln eller...?

Nä,
nu lockar livet ute igen,
läs: solen
Tjingeling !

1 kommentar:

Virriga Vero sa...

Haha, jag öppnarockså alltid i svarta änden. Hehe. Har gjort shot på Lakritsal i sommar. Smakar... lakritsal.Jättegott!