lördag 14 september 2013

Håller tummar och tår...!

Idag springer mannen Stockholm Halvmaraton,
och jag kunde tyvärr inte följa med som hejaklack,
men skulle nån annan av er vara i krokarna får ni gärna slänga ut ett "woo-hoo, kämpa !" till honom och alla andra som startar i startgrupp 1

Han har satt ett tidsmål som han vill uppnå,
har ju legat i och tränat efter ett schema under våren och sommaren,
så vi får väl se om han når dit han vill,
han har ju en vilja av stål,
och ett omänskligt fokus,
men människa som han är fick han såklart förkylningskänningar i förra veckan,
och den här veckan har jobbet varit mer än turbulent och kraftsugande,
vi får väl se om allt han proppat i sig har hjälpt,
och om hans mentala styrka orkar prioritera,
JAG vet att jag sitter hemma och hoppas och hejjar i alla fall...!

Bilden har inget med saken att göra,
alls,
ville bara visa hur vackert det var sist jag var i Stockholm och svängde förbi min barndoms kyrka och mammas grav

4 kommentarer:

Mammy sa...

Hur gick det för mannen?

Helena m. 4 sa...

Tyvärr tog den hårda veckans jobb och för lite sömn ut sin rätt och han fick kramp under loppet (ganska kraftigt), fick uppsöka läkare, äta och dricka lite, men tog sig sen i mål på 1:46... (det är ju 2,1 mil)
- så inte illa pinkat, men inte nära de 1:30 han siktat på , tyvärr...
Men han är fortfarande min hjälte !

Mammy sa...

Men det är ju klart han är hjälten!! ;)
Tycker det var bra gjort av mannen med tanke på vad som varit innan.

Jag är väl insatt i långlopp. (Har varit aktiv själv) Min fd var marathonlöpare och hans bror har till dags dato sprungit 180!!!! marathonlopp. Så jag vet vad det livet vill säga.

Singelmamman sa...

Men jösses vilken bra tid! Säger jag ändå. Det är ju som du säger över två mil vi pratar om!