lördag 2 mars 2013

Motion och "tack-gode-gud-att-ingen-var-där"...

Igår - för första gången på 40 (!)
- jo, ni läste rätt,
40 jäkla fesdagar sen jag satte min fot på ett löpband,
herrejösses eller vad man nu säger för nåt',
ja,
i alla fall,
en jäkla massa dagar sen jag var på gymmet,
glömde gymkortet,
men en av de snygga killarna i personalen hade den goda smaken att säga: "det är lugnt, jag känner ju igen dig..."
glömde vattenflaskan,
men man får väl se det som mer motion det där att lufsa till toaletten och fylla på ett plastglas med jämna mellanrum,
glömde duschtvålen
och lyckades med följande konststycke:
med händerna fulla av tvål från gymmets toalett tog jag mig in i duschrummet,
med handduken tight runt kroppen,
hade givetvis glömt att ta av mig underkläderna,
skulle starta duschen genom att trycka på knappen innan jag smidigt hängde av mig handduk och annat,
men duschen var inte ställd på fast-munstycke-från ovan,
näpp,
den var inställd på handhållet,
och jag hade inga händer som höll i handtaget,
- de var ju fulla av tvål,
utan duschen slet sig ur hållaren och förvandlades till en orm,
en våldsamt vattensprutande orm,
som dansade på golvet framför mig,
och sprutade vatten på både handduk, ansikte och resten av rummet typ...
Som sagt,
hade någon annan varit där hade de antagligen dött av skratt på golvet,
men det var tomt...
Nåväl,
upp till löpbandet där jag sprang,
kände mig lite lättare i kroppen,
sprang lite till,
inga massiva längder tyvärr,
sen cyklade jag en mil,
men fy tusan vad jag tappat kondis under de här dagarna,
det gick ju såklart, men det gick ju inte lätt,
totalt sisådär 500-600 kcal,
men pulsklockjäveln fick spelet när jag skulle föra över allt här hemma,
så det får förbi ett hemligt resultat för oss alla...
Jepp - det var gårdagen det,
nu ska jag försöka komma iväg idag igen,
vad tror vi om det...?

5 kommentarer:

Agneta sa...

Hahaha! Vilken syn! :)

Helena m. 4 sa...

Den var inte vacker... det kan jag säga dig...

Singelmamman sa...

Tack för att du delade med dig. Dagens skratt och känslan av lättnad att det inte var jag. :-)
Nu är det bara att köra hårt igen, du vet att du kan. Heja!

Helena m. 4 sa...

Vasse'go - delad glädje är ju dubbel... eller nåt...
Ska fortsätta ta mig själv i nackskinnet nästa vecka, måste verkligen, för det här förfallet är bedrövligt...
*suck*

fia fIT sa...

Underbart! Ha ha!