fredag 7 december 2012

Enough is enough

Nu skänker jag bort alla de kläder som bara hängt med de senaste åren,
till de lokala välgörenhetsorganisationerna här i Spenaten,
alla "tjockisbrallor", tröjor och annat,
har rensat garderoben idag,
och jag har provat mycket av det som legat i lådor och på hyllor,
och det sitter så illa,
och tynger ner mig mentalt...
även om det mesta faktiskt (!) passar igen,
kan ha mycket av de kläder jag hade när jag jobbade i Gamla Stan för över 10 år sen,
innan jag gifte mig,
innan jag fick barn,
4 barn,
men kläderna har en helt annan passform nu,
de nya kläder jag köpt de sista månaderna sitter helt annorlunda,
och bättre,
tajtare och annan passform - typ...
jag kommer inte ens behålla något av det gamla som "arbetskläder" vid framtida husrenoveringar,
nä,
nu ska det gamla ut,
- och jag ska bekräfta att den "nya" jag är här för att stanna...!
Kolla bara skillnaden på de gamla brallorna och de nya...
46 vs. 40
*jösses*

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket bra initiativ, de blir säkert överlyckliga över ditt bidrag!
Feng shui för dig är bra, rensa bort gammalt för att lämna plats åt det nya.