fredag 28 februari 2014

Kicken...

Nu har den börjat komma,
kicken av att springa,
jag är ju asigt o-tränad,
har inte haft möjlighet sen i somras egentligen om vi ska vara realistiska,
när jag sprang det där "kunde-ha-varit-ett-triatlon"-loppet med Cissi och Singelmamman och de andra tjejerna,
sen var det ju operation och långvila efteråt,
precis när jag fick börja igen i november blev ju mannen påkörd och bröt lårbenshalsen,
och det vände ju minst sagt upp och ner på världen,
och min lilla mormor gick bort,
och begravning och allt kring detta föll på syster och mig,
sen var det dags för välförtjänt julsemester,
och visst,
där fick jag ju till ett pass,
ett underbart pass,
som tyvärr givit efterverkningar ända tills nu,
har väl förnekat det lite, men har värk i höften som inte ger sig,
enl. min kiropraktor är det antagligen muskeln på sidan av låret som fått jobba extra hårt i kombination med inflammerade "slemsäckar"(?) på ungefär samma plats som gör att det gör ont,
och rekommenderade mig att "kavla" sidan av låret - med en kavel...
- alternativt att lägga mig på kaveln och rulla (eller om jag hade tillgång till en såndär elak foamroller gick det också bra och lägga sig på)
så det är väl vad jag ska göra i helgen,
förutom att käka Voltaren och springa lite till,
för mersmak ger det,
plus att jag är lite förbannad på mig själv att jag är i så dålig form,
och då går det helt uppenbart att pressa sig själv lite extra,
Nu pratar vi absolut inga mästartider,
ha ha ha,
 men jag har kommit ut 4 dagar den här veckan,
5 km varje gång,
och snabbare tider varje gång också,
går mindre och mindre,
springer mer och mer,

Sen händer det SJUKT mycket saker omkring mig i livet just nu,
spännande, roliga och samtidigt skitläskiga saker,
nä, sitter inte bara och snortar lakritspulver... lovar...!
hinner inte med bloggen som jag vill,
men vill inte heller ge upp den,
gillar ju er som är här,
och hoppas att ni gillar mig också,
jag är betydligt mer aktiv på fejsbook,
men det hjälper ju bara ett fåtal av er som sladdar in här och tittar...

To be continued som man säger...
och lovar att jag berättar mer när jag har konkreta saker att dela med mig av !

2 kommentarer:

Sus sa...

Men hjälp vad det händer saker!
Jag har ju minskat min FB, men du råkar inte ha Instagram eller Twitter? Jag är mer aktiv där numera =)

Hökis sa...

Vad spännande det låter!