måndag 19 augusti 2013

Han är bäst - och jag är inte så pjåkig jag heller...

I lördags sprang mannen ett 10 kilometerslopp,
nej,
inte midnattsloppet,
det gick tyvärr inte att kombinera med vår helg i sommarstugan,
men det funkade med loppet som gick på orten vi var på,

Några hundra anmälda till 5 resp 10 km loppen,
och min otroligt duktiga man knäckte resultatet från förra gången han var med
- för 8 år sen...
I lördags sprang han in på fantastiskt bra 42:15 ...
- typ plats 15-20 totalt,

Och jag vill ju inte vara sämre jag,
så idag åkte springskorna på,
för första gången på 15 (!) dagar,

5 km klämde jag i med,
kan ju liksom vara bra att öva lite inför lördagens lopp,
så tänkte jag,
och tog mig runt på drygt 32 minuter,
Hurra för mig !
- efter två veckors uppehåll för jag vara nöjd med det,
jag menar: 6:14, 6:24, 6:15, 6:24 och slutligen flåsiga 6:45 som final...
- men det kan ju bara bli bättre - eller hur ?

4 kommentarer:

Suzan sa...

Ni är helt fantastiska!!

Häng med och Spring Sicklaloppet med mig i september :)

Anna Malmborg sa...

Bra tider! Och bra jobbat!

Malla sa...

men superbra!

Helena m. 4 sa...

Tack snälla... ska försöka bita ihop på lördag och pressa mig liiiiite till... men vi får se
;-)